Poradna

Z ordinaci, kam chodím, je všechno, co doktor, sestra nebo pacient  říkají, slyšet do čekárny. To se mi nelíbí. Už prý na to lékaře upozorňovali, ale nic se nezměnilo. Dá se s tím něco dělat?

S těmito dotazy se setkávám často a tato praxe bohužel častá je. Nicméně není to v pořádku. Je zapotřebí na to lékaře upozornit. Lékař je povinen chránit citlivé údaje o zdravotním stavu pacienta...

S těmito dotazy se setkávám často a tato praxe bohužel častá je. Nicméně není to v pořádku. Je zapotřebí na to lékaře upozornit. Lékař je povinen chránit citlivé údaje o zdravotním stavu pacienta před zneužitím. Někteří lékaři tuto situaci řeší např. reprodukovanou hudbou v čekárně. Řekněte lékaři, že Vám to vadí, zda o tom ví a že tuto skutečnost pacienti kritizují. Lékař nechce přijít o své klienty a určitě se bude snažit situaci řešit. A ještě bude rád, že jste ho na tuto skutečnost upozornil.

Zobrazit celou odpověď >

Nový dotaz

Komunikace je náročná dovednost, i když to tak na první pohled nevypadá. Komunikujeme přece všichni a pořád a různými způsoby. Komunikace lékaře je ale specifická dovednost, kterou by se měl každý lékař učit a naučit. Některý lékař se to prostě nenaučí nikdy. Jestliže chodíte k lékaři, který neumí s Vámi mluvit a nelíbí se Vám , jak se k Vám chová, zkuste to ovlivnit sami, svým přístupem k němu. Někdy bývá chyba i na straně pacienta. Pokud nechcete vyměnit svého lékaře, vyhovuje Vám po odborné stránce, ale nelíbí se Vám, jak s Vámi jedná, napište své zkušenosti. Na základě svých zkušeností a studia této problematiky se Vám pokusím najít k němu cestu, aby Vaše návštěva u lékaře pro Vás neznamenala takový stres.

Nový dotaz Váš dotaz je anonymní a jméno nebude nikde uvedeno. Dotazy, prosím formulujte stručně a neuvádějte jména konkrétních lékařů. Děkuji.