Poradna
Dobrý den, musím u lékařů, kam chodím, podepisovat ve zdravotní kartě, ze mi lékař všechno podrobné vysvětlil, ze mě poučil tady? ˇCasto to po mne lékaři chtějí. Dekuji
Milá Evo,lekar je vždy povinen pacienta důkladně poučit o diagnostice a léčbě pacientovy nemoci. Paušálně není z právního hlediska nutný písemný souhlas pacienta, ale existuji postupy a výkony, kdy...
Milá Evo,lekar je vždy povinen pacienta důkladně poučit o diagnostice a léčbě pacientovy nemoci. Paušálně není z právního hlediska nutný písemný souhlas pacienta, ale existuji postupy a výkony, kdy je nutné podrobnější vysvetleni a pokud je rovněž vyšší rizikovost výkonu, je pochopitelne, se lékař chce ujistit, ze pacient poučení rozuměl A ze s výkonem souhlasi.Pokud tomu tak je, není, myslím, důvod takové prohlášeni nepodepsat. Zdraví, IB
Mám hraniční hodnotu 23.5 bilirubinu. Co může být příčinou?
Dobry den, Josefe, dekuji za otazku. Tvuj dotaz sice neni z oblasti komunikace s nemocnym, ale jako lekarka samozrejme muzu odpovedet. Hodnota zlucoveho barviva- bilirubinu 23,5 je opravdu...
Dobry den, Josefe, dekuji za otazku. Tvuj dotaz sice neni z oblasti komunikace s nemocnym, ale jako lekarka samozrejme muzu odpovedet.
Hodnota zlucoveho barviva- bilirubinu 23,5 je opravdu hranicni , proto bych ji nepovazovala za znamku choroby. Dulezite je sledovat dalsi vyvoj hodnot, jestli nedochazi k dalsimu zvysovani. Takovy stav by se potom musel hodnotit v kontextu s celkovym zdravotnim stavem. Pricin vysoke hodnoty bilirubinu je nekolik- napr.zlucove kameny, krevni choroby,enzymove poruchy a dalsi.
Zdravi, dr. Bogrova
Můj doktor úplně ignoruje , když se ho chci na něco zeptat. Sice mě vyslechne, více nebo méně vyšetří, ale když se ho chci na něco zeptat, tak řekne, ať to nechám na něm, že on je doktor a ať dělám, co mě říká. To mně vadí. Co mám dělat?
Takový lékař nejen, že podceňuje komunikaci s pacientem, ale jeho jednání může mít i negativní vliv na výsledky léčby. Informace od pacienta jsou pro lékaře rozhodující, platí, že je na nich...
Takový lékař nejen, že podceňuje komunikaci s pacientem, ale jeho jednání může mít i negativní vliv na výsledky léčby. Informace od pacienta jsou pro lékaře rozhodující, platí, že je na nich založeno více než 50 procent diagnózy. Lékař má rovněž povinnost zodpovědět pacientovi všechny dotazy k jeho potížím. Zajistí si tak větší spolupráci pacienta na léčbě. Takže se rozhodně nedejte lékařem odradit a trvejte na zodpovězení Vašich dotazů. Pacient má právo na veškeré informace o svém zdravotním stavu a o léčbě a to "ze zákona". Pokud to lékař bude i nadále odmítat, bylo by vhodné vyhledat jiného.
Nový dotaz
Komunikace je náročná dovednost, i když to tak na první pohled nevypadá. Komunikujeme přece všichni a pořád a různými způsoby. Komunikace lékaře je ale specifická dovednost, kterou by se měl každý lékař učit a naučit. Některý lékař se to prostě nenaučí nikdy. Jestliže chodíte k lékaři, který neumí s Vámi mluvit a nelíbí se Vám , jak se k Vám chová, zkuste to ovlivnit sami, svým přístupem k němu. Někdy bývá chyba i na straně pacienta. Pokud nechcete vyměnit svého lékaře, vyhovuje Vám po odborné stránce, ale nelíbí se Vám, jak s Vámi jedná, napište své zkušenosti. Na základě svých zkušeností a studia této problematiky se Vám pokusím najít k němu cestu, aby Vaše návštěva u lékaře pro Vás neznamenala takový stres.