O projektu - proč číst tyto stránky

Zlepšete komunikaci se svým lékařem!

Vážení přátelé, milí pacienti!

Máte výhrady proti tomu, jak s Vámi Váš lékař komunikuje? Neumí Vás Váš lékař vyslechnout tak pozorně a s pochopením, jak byste si představovali? Hovoří s Vámi Váš lékař cizími slovy a nevěří Vám vaše potíže? Nelíbí se Vám jeho výrazy v obličeji, tón řeči nebo gestikulace při rozhovoru s Vámi? Hovoří s Vámi s despektem a často se na Vás ani nepodívá? Zažili jste nepříjemnou zkušenost při komunikaci s lékařem jakékoliv specializace?

Jestliže tomu tak je, potom má Váš lékař velké mezery v umění komunikace s nemocným.

Vytvořila jsem tyto webové stránky pro ty z Vás, kteří jste si kladně odpověděli na jednu nebo více z výše uvedených otázek.

I když jsou již lékaři vzděláváni v zásadách komunikace s nemocným a situace se v této oblasti mírně zlepšila, jsou klienti lékařských ordinací často právem nespokojeni s tím, jak se k nim lékaři chovají. Domnívám se proto, že bude užitečné, když se i my, současní nebo potenciální pacienti pokusíme pro zlepšení konzultace se svými lékaři něco udělat. A přiznejme si, že někdy může být chyba i na straně nás, pacientů!

Proto, prosím, čtěte tyto stránky, a když budete mít chuť, napište! Na základě svých znalostí a zkušeností odpovím na Vaše dotazy, jak s Vaším lékařem komunikovat, abyste se cítili při rozhovoru s ním dobře, jako rovný s rovným, aby se Vám dostatečně věnoval a „neodbyl“ Vás. Ráda si také přečtu Vaše zkušenosti s návštěvou ordinací a různých lékařů a Vaše postřehy o nevhodné, ale i kvalitní komunikaci lékařů s Vámi nebo s Vašimi blízkými.

Jestliže Vám způsoby komunikace Vašeho lékaře nevyhovují, ale přesto lékaře nechcete nebo nemůžete vyměnit, podělte se na těchto webových stránkách se svými zkušenostmi. Když Váš lékař neumí komunikovat s Vámi, naučte se komunikovat Vy s ním! Ovlivněte rozhovor s Vaším lékařem ve Váš prospěch! K tomu Vám pomůže tento WEB. Uvidíte, že si toho Váš lékař všimne a návštěva v ordinaci bude pro Vás z hlediska komunikace příjemnější.  


Dotazy z poradny

Dobrý den, musím u lékařů, kam chodím, podepisovat ve zdravotní kartě, ze mi lékař všechno podrobné vysvětlil, ze mě poučil tady? ˇCasto to po mne lékaři chtějí. Dekuji
Milá Evo,lekar je vždy povinen pacienta důkladně poučit o diagnostice a léčbě pacientovy nemoci. Paušálně není z právního hlediska nutný písemný souhlas pacienta, ale existuji postupy a výkony, kdy... (více)
Mám hraniční hodnotu 23.5 bilirubinu. Co může být příčinou?

Dobry den, Josefe, dekuji za otazku. Tvuj dotaz sice neni z oblasti komunikace s nemocnym, ale jako lekarka samozrejme muzu odpovedet. 

Hodnota zlucoveho barviva- bilirubinu 23,5 je... (více)

Přejít do poradny »

Nejlepší praxe

  • Lékař se při rozhovoru má věnovat plně nemocnému, aktivně naslouchat a udržovat oční kontakt.
  • Lékař se má cílenými dotazy přesvědčit, že pacient všemu rozuměl.
  • Lékař má kontrolovat své mimoslovní projevy – výraz v obličeji, gestikulace apod. Tyto projevy musí být v souladu s tím, co říká.

Přejít do teorie »