O projektu - proč číst tyto stránky
Vážení přátelé, milí pacienti!
Máte výhrady proti tomu, jak s Vámi Váš lékař komunikuje? Neumí Vás Váš lékař vyslechnout tak pozorně a s pochopením, jak byste si představovali? Hovoří s Vámi Váš lékař cizími slovy a nevěří Vám vaše potíže? Nelíbí se Vám jeho výrazy v obličeji, tón řeči nebo gestikulace při rozhovoru s Vámi? Hovoří s Vámi s despektem a často se na Vás ani nepodívá? Zažili jste nepříjemnou zkušenost při komunikaci s lékařem jakékoliv specializace?
Jestliže tomu tak je, potom má Váš lékař velké mezery v umění komunikace s nemocným.
Vytvořila jsem tyto webové stránky pro ty z Vás, kteří jste si kladně odpověděli na jednu nebo více z výše uvedených otázek.
I když jsou již lékaři vzděláváni v zásadách komunikace s nemocným a situace se v této oblasti mírně zlepšila, jsou klienti lékařských ordinací často právem nespokojeni s tím, jak se k nim lékaři chovají. Domnívám se proto, že bude užitečné, když se i my, současní nebo potenciální pacienti pokusíme pro zlepšení konzultace se svými lékaři něco udělat. A přiznejme si, že někdy může být chyba i na straně nás, pacientů!
Proto, prosím, čtěte tyto stránky, a když budete mít chuť, napište! Na základě svých znalostí a zkušeností odpovím na Vaše dotazy, jak s Vaším lékařem komunikovat, abyste se cítili při rozhovoru s ním dobře, jako rovný s rovným, aby se Vám dostatečně věnoval a „neodbyl“ Vás. Ráda si také přečtu Vaše zkušenosti s návštěvou ordinací a různých lékařů a Vaše postřehy o nevhodné, ale i kvalitní komunikaci lékařů s Vámi nebo s Vašimi blízkými.
Jestliže Vám způsoby komunikace Vašeho lékaře nevyhovují, ale přesto lékaře nechcete nebo nemůžete vyměnit, podělte se na těchto webových stránkách se svými zkušenostmi. Když Váš lékař neumí komunikovat s Vámi, naučte se komunikovat Vy s ním! Ovlivněte rozhovor s Vaším lékařem ve Váš prospěch! K tomu Vám pomůže tento WEB. Uvidíte, že si toho Váš lékař všimne a návštěva v ordinaci bude pro Vás z hlediska komunikace příjemnější.
Dotazy z poradny
Dobry den, Josefe, dekuji za otazku. Tvuj dotaz sice neni z oblasti komunikace s nemocnym, ale jako lekarka samozrejme muzu odpovedet.
Hodnota zlucoveho barviva- bilirubinu 23,5 je... (více)
Nejlepší praxe
- Lékař se při rozhovoru má věnovat plně nemocnému, aktivně naslouchat a udržovat oční kontakt.
- Lékař se má cílenými dotazy přesvědčit, že pacient všemu rozuměl.
- Lékař má kontrolovat své mimoslovní projevy – výraz v obličeji, gestikulace apod. Tyto projevy musí být v souladu s tím, co říká.